menybutton menybutton

Annonsera på GymGlam och träningsbloggen

Som annonsör på träningssajten GymGlam når du hälsointresserade kvinnor 18-42 år. I den genomsnittliga familjen är det kvinnan som ansvarar för en stor del av familjens inköp. Mat, kläder till flera familjemedlemmar, planering av semester och fritidsaktiviteter.

Träningssajten GymGlam består av övningsbank med träningsövningar, artiklar om kost och träning, träningsprogram, träningsappar och träningsblogg.

Träningsövningar att träna

I övningsbanken finns över 100 träningsövningar tydligt beskrivna med teknikbeskrivningar, steg-för-steg-bilder och video.

Artiklar om kost och träning

Fördjupande artiklar om träning (fettförbränning, styrketräning, träningsformer som tabata), kost (nyttigt fett, protein, kolhydrater, kost för resultat) och hälsosam livsstil.

Träningsprogram och träningsscheman

Färdiga träningsprogram och träningsupplägg att träna med bilder och beskrivningar.

Träningsappar

Caroline Nilsson är apputvecklare och har 6 träningsappar på topplistan i App Store Sverige. I träningsbloggen kan appanvändaren följa apputvecklingen bakom kulisserna.

Träningsbloggen GymGlam

Läsning om trender, träningskläder, sportmode, träningstips, personlig träning, företagande, mammaträning, barndans med mera. Träningsbloggen GymGlam startades 2007.

Kort om Caroline Nilsson

Caroline Nilsson är personlig tränare, jurist, journalist, VD på AB GymGlam och är en pionjär inom träning på nätet. Hon driver träningssajterna GymGlam.se, Mammaiform.se och personligträningonline.se samt är grundare till hemmaträningskonceptet Piratsessan (barndans och barngympa för barn 1-6 år). Hon producerar också träningsdvd:er och internationella träningsappar.

God synlighet på nätet

Googla träningsrelaterade ord och det är sannolikt att du hamnar på någon av Caroline Nilssons webbsidor, sök på ord som till exempel som ”personlig träning”, ”sportmode”, ”fettförbränning”, ”mammaträning”.

Statistik GymGlam.se

Den genomsnittliga besökaren stannar på sidan i mer än 2 minuter. Det finns möjlighet att få tillgång till besökarstatistik via Google Analytics. Du hittar information om antal besökare och sidvisningar per vecka på SIS-index, direktlänk.

Annonsformat på banners och prislista

Mejla för information om format banners och prislista. Möjlighet finns – om det skapar mervärde för GymGlams läsare – att köra integrerade kampanjer genom exempelvis tävlingsinslag, produkttest, utlottning med mera på träningsbloggen.

Integrerade kampanjer utformas ihop med AB GymGlam i enlighet med svensk lagstiftning. Inför en annonskampanj så hjälper Caroline Nilsson gärna till med idéer och som bollplank – hon känner målgruppen väl, första kontakt sker via mejl och var konkret, berätta om företaget, verksamheten och önskad kampanjperiod.

Relevant reklam för AB GymGlams målgrupp

AB GymGlam har rätt att tacka nej till annonser som inte anses förenliga med företagets ideal. Ej annonser innehållande alkohol, tobak eller spel.Annonsera träningsblogg GymGlam

Först med det senaste - anmäl dig till Carolines nyhetsbrev:

Caroline bloggar

Barn och idrott ligger mig varmt om hjärtat så klart (det är ju bland annat därför jag har utvecklat barndansapparna). Jag tycker att barn ska … Läs mer →

Träningsblogg

Caroline bloggar

Nu känner jag att jag kommit igång rätt bra och tänker framåt. Jag är inte ute efter att gå ner i vikt eller träna stenhårt … Läs mer →

Träningsfrågor

Ett av träningsprogrammen i min träningsapp

En träningsboll är det allra bästa träningsredskapet enligt mig. Det kan vara lite trixigt i början, eller mycket trixigt. Om man är nybörjare kan bollträning … Läs mer →

Träningstips