Träningsprogram Löparbandsintervall 1

Löparbandsintervall 1

TRÄNINGSPROGRAM. Intervallträning är bra för så väl flås som fettförbränning.
Träna utomhus med tempoförändringar mellan lyktstolpar eller i backe. Eller inomhus på et motionsband.

Promenader och löpning på löparband med lutning tränar rumpan och låren extra mycket jämfört med träning på plant underlag.

Träningsprogram Löparbandsintervall 1, 20 minuter:
Minut 1-5 Promenad på bandet med 5% lutning i tempo 5,5-6,5 km/h
Minut 6-9 Promenad på bandet med 10% lutning i tempo 5,5-6,5 km/h
Minut 10-12 Promenad på bandet med 10% lutning i tempo 6-7,5 km/h
Minut 13-14 Promenad på bandet med lutning 7% i tempo 6-7,5 km/h
Minut 15-16 Promenad på bandet med 10% lutning i tempo 6-7,5 km/h
Minut 17-20 Promenad på bandet med 5% lutning i tempo 6-7,5 km/h

Kombinera gärna det härintervallträningsprogrammet med ett kort men effektivt styrketräningsprogram. Till exempel ett powerpass eller ett coreträningsprogram.

Få snabbare resultat på formkurvan genom små justeringar i kosten – du hittar en massa kostartiklar här på GymGlam.se. Det går att göra mycket med enkla medel som regelbundna måltider, mellanmål och rätt mängd protein.