Träningsblogg och inspiration för en aktiv livsstil men också om vardag, bokskrivande och företagande.

Vi signerar barnboken Dante letar bokstäver/siffror

Jag och Anna Lissjanis som målat illustrationerna i vår barnbok Dante letar bokstäver / Dante letar siffror kommer vara på Ica Maxi Lindhagen i morgon lördag 3 december klockan 12:00-15:00 och signera böcker till julklappshandlare.

Alla som köper boken får Dantes alfabetsposter, som också den är målad av Anna. Det är andra gången vi är på Ica Maxi Lindhagen, se bilder från förra gången.

Vill du se fler bilder från boksigneringarna, se NK Bokhandel och Akademibokhandeln Mäster Samuelsgatan.

Kom gärna och säg hej, vore jättekul! /Caroline
Dantes alfabetsposter

En dansant fotografering

Idag var det dags för mig att ta mig in till stan i Stockholm för första gången denna vecka när Stockholm har varit totalt lamslaget av all snö. Bilar med sommardäck står visst i snödrivor överallt. Lördag och lugnt som tur var, inte som i rusningstrafik.

Jag satsade på Roslagsbanan och det gick hur bra som helst. Den brukar funka för det mesta. Däremot var det uselt skottat på trottoarerna och jag hjälpte en dam från en buss till en annan och vi gick genom snödrivor och på blankis.

Det var för övrigt veckans andra insats, en annan dag bar jag en rollator i snön som en tant höll i, det var inte skottat och tanten skulle till tåget. Har tänkt på henne flera gånger denna vecka och jag hoppas att hon kom hem senare utan benbrott.

Det var fotografering på Marikas dansskola, till dansskolans hemsida. Det kommer snart datum i januari och mars för workshop med Marika och mig, 3 timmar workshop, info: ”Gå i klackar med stil och få bättre hållning”. /Caroline

Hur många set och repetitioner ska jag träna?

Variera. Träna ibland fler repetitioner per set och lättare vikter och ibland färre repetitioner med tyngre vikter. På så vis kan du träna exakt samma träningsschema men ändå variera träningen. Och att hålla sig till ett träningsschema är bra, det är viktigt för att det ska bli resultat.

Variera alltså upplägget med set och repetitioner, precis som du gör med övningar och träningsformer.

Till exempel, träna ibland 3×12 av en övning och en annan gång 3×20 eller 4×8 av samma övning fast med annan vikt.

Lästips: Min artikel 6 tips för ett lockande styrketräningsschema

Lycka till! /Caroline