Träningsprogram som du kan använda för att komma i form. Du hittar träningsövningarna i övningsbanken, beskrivna med bilder och text.

Dessa träningsprogram är de som används i de träningsscheman och träningsutmaningar med cirkelträning, core, styrketräning, fettförbränning och tabata som finns här på träningssajten GymGlam.

För att få resultat av din träning så är det viktigt att variera dina träningsscheman. Pausa vissa träningsprogram en tid och lägg till nya, sedan kan du variera igen med de du pausat.

Träningsprogram för mammor finns på träningssajten Mammaiform. Där hittar du ett träningsschema i steg-för-steg att träna som nybliven mamma, artiklar, träningsövningar med mera.

träningsprogram styrketräning plyometrics

Träningsprogram plyometrics

Träningsprogram styrketräning med kroppsvikt som du kan träna hemma, på gymmet eller utomhus. Att styrketräna med hopp och explosiva övningar gör träningen extremt effektiv, så … Läs mer →

Benböjspyramiden för fasta ben

Benböjspyramid

En enda övning räcker för att fixa fast rumpa och starka ben. Skippa komplicerade benträningsmaskiner och satsa på traditionella benböj – en kul övning som … Läs mer →

Plankan ger starka magmuskler

Coreträning i plankan

Magträning med variationer av plankan och övningar för mage och rygg stärker din core, kroppens kärna. Starka magmuskler ger dig en bättre hållning en plattare … Läs mer →

Träningsprogram Stark Slank Spänstig

Stark, slank & spänstig

Roligt, utmanande träningsprogram med styrketräning för hela kroppen som också ger dig bättre kondition och bränner fett. Excentrisk träning med träningsövningar för ben, bak och … Läs mer →

Träna mage 12 minuter

Träna mage 12 minuter

Kläm in ett powerpass med magträning efter konditionspasset – ett smart sätt att stärka din core snabbt och enkelt. Här är ett träningsprogram för magmusklerna, … Läs mer →

cirkelträning är roligt och tidseffektivt

Cirkelträning 1

Cirkelträning är ett flexibelt sätt att träna och ett roligt vis att variera träningen. Här är ett träningsprogram med cirkelträning för hela kroppen. Träna cirkelträning … Läs mer →

crunches cirkelträning

Cirkelträning 2

När du känner för ett variationsrikt pass – satsa på cirkelträning med kroppsvikt. Välj att träna varje övning på tid eller att räkna antal per … Läs mer →

Träningsprogram Core 12 minuter

Core 12 minuter

TRÄNINGSPROGRAM. Träna core ofta och effektivt för att skapa den där platta, välsvarvade varianten. Här är ett cirkelträningspass med fokus på core som bara tar … Läs mer →

Magträning 9 minuter

Magträning 9 minuter

TRÄNINGSPROGRAM. Stärk magmusklerna genom att köra detta snabba träningspass på bara nio minuter i samband med direkt efter din konditionsträning 2-3 gånger per vecka i … Läs mer →

Träningsprogram Stretchprogram 1

Stretchprogram 1

STRETCHING. Rygg, bröst, höftböjare, framsida ben, baksida ben, baken och vaderna är de så kallade sju obligatoriska musklerna att stretcha. Går du på ett träningspass … Läs mer →

Träningsprogram Stretchprogram 2

Stretchprogram 2

STRETCHING. Rörlighet är något som går att förbättra oavsett ålder och träningsbakgrund. Här är ett stretchprogram för den som har normal ledrörlighet, ett lite mer … Läs mer →

Träningsprogram Löparprogram med tempoförändring

Löpning med tempoförändring

TRÄNINGSPROGRAM. Spring med tempoförändringar för att utveckla din kondition och löparhastighet. Det är både roligt och ger variation i din träning, vilket gynnar resultatet i … Läs mer →

Träningsprogram Träna rumpa 10 minuter

Träna rumpa 10 minuter

TRÄNINGSPROGRAM. Lägg lite extra fokus på att träna rumpa genom att addera ett powerpass i kombination med din vanliga träning. Kör detta direkt efter ett … Läs mer →

Träningsprogram Löparbandsintervall 1

Löparbandsintervall 1

TRÄNINGSPROGRAM. Intervallträning är bra för så väl flås som fettförbränning. Träna utomhus med tempoförändringar mellan lyktstolpar eller i backe. Eller inomhus på et motionsband. Promenader … Läs mer →

träna styrka för benen i gymmet

Styrketräning ben & bak

TRÄNINGSPROGRAM. Spendera 40 minuter i gymmet och ge underkroppen det den behöver. Här kommer ett tidseffektivt träningsprogram med styrketräning för ben och bak. Träna det … Läs mer →

Träningsprogram Ryggträning

Ryggträningsprogram 12 minuter

Träna rygg och stärk ryggmusklerna för en bättre hållning. Med en stark rygg sitter du också starkare på kontorsstolen och klarar vardagssysslorna lite lättare. In … Läs mer →

gym träningsprogram

Styrka överkropp

Tidseffektivt träningsprogram för överkroppen med styrketräning på gym. Enkla basövningar som involverar stora muskelgrupper ger resultat. Kör 3 set av varje övning i styrketräningsprogrammet, med … Läs mer →